Chętnie współpracujemy również z krakowskimi firmami (reklama kraków). Lubimy to miejsce, ponieważ mamy możliwość sprawdzenia swoich sił przy bardzo różnych i często niezwykle obszernych projektach, obejmujących kompleksową identyfikację wizualną podmiotu, bieżącą obsługę serwisów i ich pozycjonowanie, opracowanie strategii marketingowej firmy, a także wykonanie druków wielkoformatowych i cyfrowych. Mieliśmy między innymi okazję realizować projekt, związany ze stworzeniem, wdrożeniem i kompleksową obsługą strony internetowej ciastkarni Kokosek. Wykonując to zlecenie staraliśmy się podkreślić rodzinny charakter firmy oraz nieograniczoną miłość do słodyczy. Naszym klientem było również studio treningowe Never Average, posiadające w Krakowie swoją filię.

Kraków, zarówno pod względem powierzchni, jak i liczby ludności, jest jednym z największych miast w Polsce. Jest to także ważny ośrodek turystyczny i kulturowy na terenie naszego państwa. Ta miejscowość, położona w województwie małopolskim, ma również duże znaczenie jako miasto uniwersyteckie. Kraków odgrywa także ważną rolę w kontekście gospodarki, ponieważ mieści się w nim wiele firm z branży usługowej.

Znaczenie reklamy internetowej w Krakowie

Wraz ze wzrostem znaczenia internetu jako medium masowego przekazu, zaczął być on wykorzystywany także w celach marketingowych. Początki reklamy w internecie sięgają pierwszych lat XXI wieku. Obecnie przybiera ona dużo bardziej wyrafinowane formy, niż miało to miejsce w tamtych czasach. Duże miasta – takie jak Kraków – pełnią wiele istotnych funkcji: turystyczne, kulturowe, akademickie, gospodarcze. Na przestrzeni każdego miesiąca w mieście następuje ogromna rotacja ludności – głównie turystów i studentów. Sprawia to, że Kraków jest doskonałą przestrzenią reklamową, ponieważ posiada wielotysięczny rynek odbiorców. Powstaje wiele firm z różnych branż, które muszą ze sobą konkurować. Tutaj właśnie zyskuje na znaczeniu marketing internetowy.

Jak zacząć działania reklamowe w internecie?

Chcąc rozpocząć działanie pod kątem marketingu internetowego, musimy odnieść się do jednego z najbardziej podstawowych pojęć, jakie funkcjonują w tej przestrzeni. Jest to strona internetowa. Przybierając formę wizytówki, sklepu internetowego lub katalogu, stanowi punkt wyjścia dla wszelkich działań reklamowych, które będziemy podejmować w przyszłości. Marketingiem możemy zająć się samodzielnie, jednak w przypadku większych miast możemy to zadanie powierzyć agencji reklamowej. Kraków przykładowo jest regionem o bardzo dużej konkurencji – co za tym idzie, działania promocyjne wymagają odpowiedniej wiedzy i umiejętności w zakresie e-marketingu. Samodzielna nauka w tych kwestiach wymaga pewnej ilości czasu. Agencja interaktywna jednak posiada już gotową metodologię i bagaż doświadczeń, który pozwala im optymalnie zaplanować kampanię reklamową.

Zależnie od rodzaju naszej strony www, działania marketingowe będą wyglądać nieco inaczej. Konkretny typ witryny ma określony cel, który osiąga się poprzez podejmowanie różnych działań. Pod tym kątem ,strony www możemy podzielić na dwa rodzaje:

Strony internetowe

Które mogą przybrać formę bloga, katalogu, wizytówki, strony informacyjnej, prezentującej ofertę lub historię firmy. Najważniejszym aspektem jest jednak to, iż ten rodzaj strony www, nie umożliwia bezpośredniego zakupu produktu lub usługi drogą internetową. Aby dokonać transakcji musimy skontaktować się mailowo, telefonicznie lub udać osobiście do siedziby firmy.

Sklepy internetowe

Sklep internetowy jest odmianą strony www, nastawioną stricte na sprzedaż przez sieć. Obecnie, za swego rodzaju element charakterystyczny sklepu internetowego, możemy uznać widoczny na stronie „Koszyk”. Bardziej ogólnie jednak, sklep internetowy jest stroną, która umożliwia dokonanie zakupu produktu lub usługi bezpośrednio z jej poziomu. Nie opuszczając strony rezerwujemy daną pozycję, uiszczamy opłatę, po czym zakup zostaje nam dostarczony.

Reklama w internecie – jakie są opcje?

Jeśli chodzi o działania marketingowe w sieci globalnej, mamy do dyspozycji trzy podstawowe ścieżki:

• Google Ads,

• Pozycjonowanie (Search Engine Optimization – SEO),

• Reklama w Social Mediach (Facebook, Instagram).

Każdy z tych kanałów trafia do innej grupy odbiorców i powinien być wykorzystywany w różnym stopniu, przez branże o odmiennej specyfice. Najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest korzystanie ze wszystkich trzech jednocześnie – jednak w zależności od charakterystyki naszej branży, powinniśmy je hierarchizować.

Google Ads

Jest to usługa udostępniona bezpośrednio przez firmę Google. Polega na wyświetlaniu płatnych reklam (tekstowych, graficznych lub wideo) w miejscach takich jak:

• wyszukiwarka internetowa,

• YouTube,

• zakładka „Google Zakupy”,

• strony firm współpracujących z Google.

Dla każdej agencji reklamy w Krakowie i innych dużych miastach, Google Ads jest podstawowym obszarem działań. Jest to bardzo uniwersalny kanał, nastawiony przede wszystkim na generowanie sprzedaży (najlepiej sprawdza się więc w przypadku sklepów internetowych). Posiada sześć narzędzi, które posiadają inne cechy charakterystyczne i pozwalają na dotarcie do innej grupy docelowej.

Głównymi zaletami tego kanału reklamowego będą przede wszystkim: wygodna forma rozliczania PPC (Pay Per Click), efektywność, natychmiastowe działanie, szybki zwrot kosztów.

Jeśli natomiast chodzi o wady – bardzo łatwo jest przepalić budżet przy nieodpowiednim zarządzaniu kampanią. Konieczny jest również pewien minimalny budżet dzienny, który zapewni skuteczność reklamy.

Pozycjonowanie stron internetowych w dużych miastach

SEO łączy w sobie dwa rodzaje działań, które mają na celu poprawienie pozycji strony wśród naturalnych wyników wyszukiwania w Google. Najbardziej pożądane jest TOP10 – czyli pierwsza strona w wyszukiwarce na liście wyników. Pozycjonowanie opiera się przede wszystkim na optymalizacji treści, które zawiera strona internetowa (poprawność, wartość, nasycenie słowami kluczowymi), a także samej witryny (przejrzystość, intuicyjność, szybkość ładowania). Drugą kwestią jest obecność odnośników do danej witryny na innych stronach internetowych – im jest ich więcej, tym wyższą pozycję uzyskamy. Pozycjonowanie sprawdza się zarówno w przypadku sklepów internetowych, jak i wszelkich innych rodzajów stron. Jedynym warunkiem jest obecność tekstu na stronie – a ten spełniony jest praktycznie zawsze.

Największą zaletą SEO jest gwarancja wzrostu osób odwiedzających stronę, co skutkuje większym zyskiem dla firmy. Optymalizacja jest jednak procesem niezwykle długotrwałym i czasochłonnym. Każda wiarygodna firma reklamowa w Krakowie czy jakimkolwiek regionie o dużej konkurencji zastrzega, że aby uzyskać wymierny efekt, będzie trzeba wykazać się dużą dozą cierpliwości.

Social Media

Reklama na Facebooku czy Instagramie jest dedykowana przede wszystkim branżom, w których absolutną koniecznością jest zbudowanie relacji z klientem i zyskanie ich zaufania. Prowadząc FanPage lub konto na Instagramie publikujemy różnorodne treści, które mają za zadanie ukazanie pozytywnych cech naszej firmy. Możemy zaangażować odbiorców w naszą działalność, dzięki czemu zyskujemy ich lojalność.

Social marketing jest bardzo skuteczny i jego efekty narastają wraz z prowadzeniem działań. Konieczna jest jednak systematyka i konsekwencja, a także kreatywne podejście.

Podsumowanie

Marketing internetowy staje się koniecznością w biznesie. Istnieje wiele dostępnych form reklam – płatnych i bezpłatnych. Aby skutecznie prowadzić działania reklamowe, konieczne jest posiadanie odpowiedniej wiedzy i umiejętności, a także analizowanie bieżących danych i elastyczność. Wśród agencji reklamowych na terenie Krakowa, nasza firma wyróżnia się rzetelnością, otwartością na klienta i dużą troską o zaangażowanie zleceniodawcy w strategię marketingową. Jeśli szukasz dobrego sposobu na reklamę w Krakowie – zapoznaj się z naszą ofertą!