Instagram to jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych, który często przejmuje użytkowników innych platform. Skoncentrowany jest on na warstwie wizualnej – na zdjęciach i wideo. Daje on też ogromne możliwości w zakresie zostania influencerem. Osoby chcące wywierać wpływ na innych i ich inspirować, osiągając do tego całkiem spory dochód ze swej działalności na tym portalu, często zastanawiają się, jak zdobyć followersów na Instagramie. Nie jest to, wbrew pozorom, trudne zadanie.
Grafika i szablony – podstawa na Instagramie
Instagram koncentruje się na warstwie wizualnej, powinno się więc nauczyć tworzyć na niego materiały cieszące oko. Poza chociażby podstawową wiedzą z zakresu obróbki zdjęć, niezwykle przydatne jest korzystanie z narzędzi, takich jak Canva, które pozwalają na łatwe tworzenie atrakcyjnych grafik na Instagrama.
Wielu specjalistów od mediów społecznościowych wytyka jednak użytkownikom portalu błąd, jakim jest nadmierne korzystanie z filtrów. Wbrew temu, co się powszechnie sądzi, nie powinny być one zbyt mocne i przekombinowane, a już łączenie kilku jest wysoce niewskazane.
Ważne na tym portalu są również gify, memy i pliki wideo, z których również należy korzystać. Co do wideo najlepiej jest używać tych stworzonych przez siebie. Stworzenie gifów i memów także nie jest niczym trudnym, a może zaowocować.
Hashtagi, czyli nawigacja na Instagramie
Jak zdobyć followersów na Instagramie, kiedy szum informacyjny sprawia wrażenie, że nie da się tam przebić? Jednym z kluczowych elementów jest poprawne stosowanie hashtagów. Chcąc zostać influencerem, należy poświęcić ich doborowi sporo uwagi. Często dobranie hashtagów zajmuje więcej czasu niż przygotowanie głównej części posta.
Bardzo ważne jest używanie lokalnych hashtagów, które można łatwo wyszukać zarówno w samej aplikacji, jak i używając jednego z wielu narzędzi lub aplikacji mobilnych do ich odnajdywania, a jest ich naprawdę mnóstwo.
Dobrą strategią jest też tworzenie własnych hashtagów i promowanie ich wśród swoich followersów i poza Instagrmem – na przykład na innych portalach społecznościowych, czy nawet w realu, wśród znajomych, rozpowszechniając dany hashtag.
Współpraca z innymi influencerami i promowanie ich
Wiele osób, które zastanawiają się, jak zdobyć followersów na Instagramie, nie wdraża jednej z najskuteczniejszych strategii, którą jest interakcja z innymi influencerami i promowanie ich. Ściąga to na nas uwagę zarówno samych influencerów, jak i ich fanów.
Na początku należy znaleźć influencerów reprezentujących niszę, w której obrębie działamy i którzy posiadają podobną publiczność. Należy stale komentować ich posty i udzielać się na ich profilach, wchodząc w dyskusje z nimi samymi i ich followersami.
Należy też wspominać o nich na własnym profilu i promować ich hashtagi. Taka współpraca jest często bardzo owocna i prowadzi do znacznego wzrostu ruchu na profilu.
Followersi – oczko w głowie
Followersi powinni być oczkiem w głowie każdego influencera. Powinno się nie tylko prowadzić z nimi ciągłą interakcję w przyjazny sposób, ale także promować stworzone przez nie treści. Można wspominać o nich w swoich postach i zamieszczać również ich dzieła, promując innych użytkowników Instagrama. Taka postawa wpływa bardzo na zwiększone zainteresowanie naszym profilem. Należy też odwiedzać ich profile i dawać polubienia tworzonym przez nich treściom.
Osoby, które nas obserwują, powinno się również stale zachęcać do komentowania i interakcji z nami, zadawać ciekawie sformułowane pytania, bawić, prowokować, a nawet nieco szokować, chociaż oczywiście musi być to robione z wyczuciem. Szokowanie bez obrażania czyich uczuć jest bowiem możliwe, lecz trudne, a nieodpowiednio przeprowadzona operacja można zniszczyć nam reputację i odciągnąć followersów, chociaż zdarzają się przypadki, kiedy obraźliwa, szokująca i niestosowna zawartość profilu buduje popularność, jednak czy chcemy być kojarzeni właśnie z takimi treściami?
Instagram Stories – jedno z najpotężniejszych narzędzi
Wielu użytkowników Instagrama nie używa jednego z najskuteczniejszych jego narzędzi, jakim jest tworzenie Instagram Stories.
Pozwalają one na relacjonowanie na bieżąco różnych momentów ze swojego życia w atrakcyjnej dla followersów formie, zapewniając stały kontakt z nimi. Ponieważ Instagram Stories często powstają spontanicznie, nie muszą być bardzo dobrej jakości, tak jak materiały umieszczane na głównej stronie profilu, jednak jeżeli posiadamy taką możliwość, warto je nieco dopracować. Na tworzone w ich ramach filmy i zdjęcia także można nakładać rozmaite filtry i inne efekty.
Podsumowując Instagram Stories, dobrze jest wrzucać na nie dużą liczbę relacji, idąc na kompromis w dziedzinie jakości. Główna strona profilu na Instagramie powinna z kolei zachwycać i nie trzeba jej zasypywać postami – 3 wysokiej jakości zdjęcia dziennie z dobrym opisem całkowicie wystarczą.
Przestrzegając tych prostych, lecz jakże skutecznych porad, można szybko zdobyć wielu followersów na Instagramie.